torsdag 17 februari 2011

Tagga inför imorgon

Regnet har öst ner i prinicp hela dagen. Idag har vi ridit alla hästarna fram och tillbaka i alléerna igen för banan är för blöt. Undra hur pigg Tompa kommer vara imorgon på tävling, skrittat och travat lite de senaste 2 dagarna, jo hej tjena.

Efter lunch så åkte jag och Emilio med våra skåp plus maten till tävlingsplatsen. stallarna är sjukt fina, alla boxar är fast och det är säkert 300-400 st! De ser inte ut som om det stått hästar i dem innan, allt ser supernytt ut, vilket det typ är också. Fräscha toaletter också.

Sen skulle vi köra Tompa och Hialoubet till tävlingsplatsen för att de två skulle sova där. Inann så frågade Emilio mig om Tompa är snäll att åka med i liten lastbil, jajjamensen sa jag eftersom det aldrig varit problem innan. Aah vad bra sa Emilio för hankom nämligen ihåg att han hade haft problem just i denna lastbilen när han var mindre. Och när jag skulle lasta Tompis så vägrade han! Han gick upp lite men sen var det stopp, han har aldrig gjort så tidigare så nått skumt är det med den bilen. Tompa får åka stor lastbil imorgon ist. Även Hialoubet ville inte gå på lilla bilen så snälla Chicago och Olea får sova på tävlingsplatsen ist.

Imorgonbitti så ska jag fodra Olea och Chicago vid 7, sen ska jag rida Olea lite och fixa och göra fint utanför boxarna. Just nu har vi bara låst in allt i en av våra andra boxar.

Herre min gud tänk att jag ska rida Olea på tävlingsplatsen imorgon utan att Emilio ens är där, jag vet inte hur hon är på tävling!? Hoppas hon är snel hest. Sen vid 9 åker jag till stallet och hjälper till att last alla andra hästar.

Dessa klasser går de hästarna som jag kommer ihåg imorgon;

1.20 - Hialoubet
1.30 - Tompa, Istrione, Licsio, Laius, Annaley
1.35 - Graffio
1.40 - Olea och Chicago

Merenghé går 5 åringarnas klass och jag kommer inte ihåg hur hög den var.

Önska mig lycka till!!

2 kommentarer:

  1. Lycka till i morgon Viktoria! Det kommer säkert gå bra. Skrev ett längre inlägg till dig på ditt svar men det försvann, så jag skriver om kommentaren en annan dag :)

    Det är iaf jätte kul att läsa om dina dagar och ridningen. Keep it up :)

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket Therese :) Han var superduper fin, ska skriva om det nu ;)

    SvaraRadera