söndag 6 februari 2011

söndag igen

Dagen började med att jag faktiskt fick skrapa rutan på bilen (!) Började med Olea på morgonen och vi skrittade ut i 40 minuter innan Emilio kom och jag fick en lektion. Sedan så stod muskelknutten Istrione på tur och jag red honom ganska självständigt samtidigt som Luca fick hopplektion med 2 hästar. Tror att Luca kommer komma hit oftare nu när regnperioden avtar, för han är en riktig italienare verkligen, han förstår inte varför man ska rida när det regnar, då blir man ju blöt!!

Sen tog jag Tompa och eftersom han vilade igår så misstänkte jag att han skulle vara ganska pigg, vilket jag hade rätt i, han blev ”rädd” för det mest medans vi red fram, han är ganska töntig han hoppar till för ingenting ibland ’bara för att om det kanske skulle kunna vara någonting som man bör vara rädd för så hoppar jag till’ så tror jag han tänker. När Emilio hoppat klart Annaley så fick jag en hopplektion med Tompa idag igen, Emilio förklarade sin plan över upplägget med Tompa och det var en lång utläggning som jag knappt kommer ihåg hälften på men det är ju tur att han vet iaf. Något i stil med att Tompa nu har jobbat hårt den senaste veckan och att vi fortsätter med att lägga till mer och mer hinder i vardagsarbetet nu för att han ska känna att det är vardag och inte alltid bli så exalterad så fort vi ska hoppa. Sen en vecka innan första tävlingen som är 18-20 feb så får han ta det lite lugnare och bara hoppa kanske en gång. Trodde som sagt att han skulle vara mycket pigg idag, vilket han var i början med sedan när vi började hoppas så var han som en annan polle! Han var jätteduktig och jag med. Tänkte verkligen på att jag måste vara lätt i sitsen även de sista galoppsprången innan hindret för att förhindra att jag pushar på och får en okontrollerbar häst efter hindret, för det man skapar innan hindret är också det som man får efter hindret . Så lugn och fin före = lugn och fin efter.

På eftermiddagen blev det för varmt med jacka, så den fick ligga kvar i bilen. Jag skrittade ut en sväng på Chicago och red sen 20 min på banan. Därefter tog jag Hialoubet och red honom lite på banan han med, han hoppade på morgonen så med honom tog jag det lite lugnare.


Matilda skickade den här bilden till mig idag, söt va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar